Užitečné zdroje
Zdroje postupně doplňujeme
NEVYHASLÉ PRIMÁRNÍ REFLEXY, NEUROVÝVOJOVÁ STIMULACE
- VOLEMANOVÁ, Marja. Přetrvávající primární reflexy: Opomíjený faktor problémů učení a chování. Statenice:INVTS, 2021. ISBN 978-80-907369-0-0.
- VOLEMANOVÁ, Marja. Teoretické základy metody Neuro-vývojové stimulace. Statenice: INVTS, 2021. ISBN 978-80-907369-4-8.
- VOLEMANOVÁ, Marja. Přetrvávající primární reflexy, opomíjený faktor problémů učení a chování. Statenice: INVTS, 2022. ISBN 978-80-907369-0-0.
- SKOTÁKOVÁ, Alena. Doporučení k pohybovým aktivitám při mírně přetrvávajících primárních reflexech. Brno: CETERAS, 2023. ISBN 978-80-11-03986-8.
www.cortexacademy.cz
K ZAMYŠLENÍ
- EMMERLINGOVÁ, Stanislava. Vidím to jinak: skryté příčiny ADHD a dalších poruch chování a učení: příručka pro rodiče (i budoucí) a všechny, kteří pomáhají dětem. Vydání: první. Smrčí: Stanislava Emmerlingová, 2020. ISBN 978-80-270-7666-6.
- NEUFELD, Gordon. Držte si své děti: proč jsou rodiče důležitější než kamarádi. Praha: PeopleComm, 2019. ISBN 978-80-87917-44-2.
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ – SPU
- VOLEMANOVÁ, Marja Annemiek. Dyslexie! Nebo ne? Statenice:INVTS, 2021. ISBN 978-80-907369-5-5.
- JUCOVIČOVÁ, Drahomíra a Hana ŽÁČKOVÁ. Jak se učit s dítětem se specifickou poruchou učení a s poruchou pozornosti. 1. Praha: D+H, 2018. ISBN 978-80-87295-18-2.
- ZELINKOVÁ, Olga a Miloslav ČEDÍK. Mám dyslexii: průvodce pro dospívající a dospělé se specifickými poruchami učení. 1. Praha: Portál, 2013. ISBN 97880-262-0349-0.
- ZELINKOVÁ, Olga. Dyspraxie: vývojová porucha pohybové koordinace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1266-9.
- KIRBYOVÁ, A. Nešikovné dítě.
Portál, Praha 2000. ISBN
80-7178-424-9. - ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7.
PORUCHY POZORNOSTI/S HYPERAKTIVITOU (A IMPULZIVITOU) - ADD/ADHD
- MATÉ, Gabor. Roztěkaná mysl. Praha: PeopleComm, 2022. ISBN 978-80-87917-82-4.
- CARTER, Cheryl R. Dítě s ADHD a ADD doma i ve škole. Praktický rádce pro rodiče i učitele. 2014. ISBN 978-80-262-0621-7.
- JENETT, Wolfdieter. ADHD - 100 tipů pro rodiče a učitele. Brno: Edika, 2013. ISBN 978-80-266-0158-6.
- JUCOVIČOVÁ, D. a H. ŽÁČKOVÁ. Máme dítě s ADHD. Rady pro rodiče. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-247-5971-5.
- PTÁČEK, Radek a PTÁČKOVÁ, Hana. ADHD variabilita v dětství a dospělosti. Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-2930-8.
- REIMANN-HÖHN, Uta. ADHD a ADD v dospívání. Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1362-08.
- ŠEBEK, Michal. Neklidné děti a jejich výchova. SPN, 1990. ISBN 80-04-23643-X.
- ŠKRDÍLKOVÁ, Petra. Hyperaktivní předškoláci. Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0928-7.
- VALOUŠKOVÁ, Veronika. ADHD (ADD) – LEDOVEC. Dostupné z: https://www.centrum-acko.cz/index.php/2019/04/28/adhd-add-ledovec/
- www.Nepozorní.cz
- VILÍMEK, Zdeněk. Jsem jaký jsem. ADHD (materiály, infografika, vide, audio) Dostupné z: https://www.akropolis-uh.cz/jsem-jaky-jsem
EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE, ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ A KONFLIKTŮ
- ALDORT, N. Vychováváme děti a rosteme s nimi. Praha: Práh, 2010. ISBN 978-80-7252-287-3.
- GORDON, Thomas. Výchova bez poražených: řešení konfliktů mezi rodiči a dětmi. Praha: Malvern, 2012. ISBN 978-80-87580-06-6.
- GORDON, Thomas. Škola bez poražených. Praha: Malvern, 2015. ISBN 978-80-7530-006-5.
- NOVÁČKOVÁ, Jana. Respektovat a být respektován: cesta k sebeúctě a zodpovědnosti. 2., přepracované vydání. Praha: PeopleComm, 2020. ISBN 978-80-87917-71-8.
- KOPŘIVA, P. a kol. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0.
- KOHN, Alfie. Bezpodmínečné rodičovství: cesta od odměn a trestů k lásce a porozumění. Praha: Malvern, 2019. ISBN 978-80-7530-155-0.
- LEHR, Jennifer. Rodičovština: jak mluvíme s dětmi... ...a jak s nimi mluvit lépe. Praha: Kristián Entertainment: Mladá fronta, 2021. ISBN 978-80-204-5923-7.
- ROSENBERG, Marshall B. Nenásilná komunikace ve škole. Praha: Portál, 2023. ISBN 978-80-262-2006-0.
- SASSE Hergen. Konflikty v mateřské škole: jak je zvládat pomocí nenásilné komunikace. ISBN 978-80-262-2219-4.
- HAHN, Britta. Ale já chci tohle, mami: nenásilná komunikace pro rodiče. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1298-0.
www.nevychova.cz
www.dovychovat.cz
VYMEZOVÁNÍ HRANIC
- SELLIN, Rolf. Blíž tě nepustím. Jak v sobě najít střed a nastavit hranice. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1516-5.
- TAWWAB, Nedra Glover. Vymezte si hranice a nalezněte klid: cesta ke zdokonalení. Praha: Euromedia Group, 2021. ISBN 978-80-242-7710-3.
ROZVOJ DÍLČÍCH FUNKCÍ
- FICOVÁ, Lenka Theodora. Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí: optické a akustické vnímání, jemná motorika a prostorová orientace. Praha: Grada, 2020. ISBN 978-80-271-1045-2.