Mgr. Daniela Kilduff, Ph.D.

"Baví mě objevovat nové věci, hledat příčiny a souvislosti a po všech stránkách se rozvíjet."
Doktorka speciální pedagogiky se zaměřením na logopedii, oftalmopedii (výchova a vzdělávání osob se zrakovým postižením) a psychopedii (výchova a vzdělávání osob se mentálním postižením), současně má vystudováno také učitelství pro 1. stupeň ZŠ.
K neurovyvojové stimulaci mě přivedly osobní i profesní důvody. Nevyhaslé primární reflexy vnímám jako další z kousků celkového obrázku s názvem neurovývojové poruchy.
PRACOVNÍ ZKUŠENOSTI
Současné i dříve započaté pracovní aktivity:
- Diagnostik a terapeut v oblasti Neurovývojové stimulace
- Terapeut EFT (Techniky uvolňování emocí) a dalších technik při práci s emocemi
- Lektor wellbeingových programů a vzdělávání v ZŠ a SŠ, konzultant pro oblast speciální pedagogiky
- Externí odborný asistent na Katedře speciální pedagogiky
na Ostravské univerzitě - Školní speciální pedagog v ZŠ
- Lektor a poradenský pracovník (zejm. témata komunikace, výchovné strategie, podpora dětí se speciálními vzdělávacími potřebami)
- Průvodce (komunikace, vztahy, seberozvoj)
- Recenzent odborných článků v AJ pro časopis Journal
of Exceptional People
Dřívější pracovní zkušenosti:
- Speciální pedagog v Mobilním centru inkluze
- Speciální pedagog v SPC – Speciálně pedagogickém centru
- Diagnostik-specialista pro studenty se specifickými poruchami učení na Ostravské univerzitě
- Interní odborný asistent na Katedře speciální pedagogiky
- na Ostravské univerzitě
- Participant nebo realizátor projektových aktivit zaměřených na oblast inkluze a speciální pedagogiky (v průběhu více než 20 let)
- Průvodce (pedagog) v alternativních školách (MŠ, ZŠ)
- Autorka odborných článků a publikací v rámci speciální pedagogiky
- Přednášející na mezinárodních i zahraničních konferencích, Erasmus+ pobyty s výukou na univerzitách (Španělsko, Estonsko)
- Externista na Dolnoslezské vysoké škole ve Wroclawi, Polsko, externista na FTK Univerzity Palackého v Olomouci
- Koordinátor regionálního Centra podpory inkluzivního vzdělávání s působností v olomouckém a zlínském kraji, člen užší pracovní skupiny pro tvorbu Školních podpůrných programů pod Institutem pedagogicko-psychologického poradenství ČR
- Koordinátor speciálního testování (koncepce a realizace modifikace testování vzhledem k potřebám žáků se SVP)
- Lektor (akce pro rodiče, pedagogické sbory, vzdělávací semináře pro pracovníky PPP a SPC)
- Praktik Metody dobrého startu
- Realizátor individuálního vzdělávání podle § 41 Školského zákona
- Lektor a spolulektor rodilého mluvčího: Muzikohrátky pro děti v angličtině
- Praxe během studia speciální pedagogiky: výuka v MŠ a ZŠ v rámci specializace, praxe v SPC pro zrakově postižené (Praha, Ostrava, Zlín, Litovel), v logopedické ambulanci, dobrovolník volnočasových aktivit u dítěte s Downovým syndromem po dobu 1 roku.
VZDĚLÁNÍ
- 2004 – 2007 – titul Ph.D. - Doktorský studijní program -
Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Ústav speciálně
pedagogických studií (Ph.D.), v rámci studia Erasmus studijní pobyt na
Facultat de l'lnstitut de Ciencies
de l'Educació na Universitat Autònoma de Barcelona (3 měsíce) - 1999 – 2004 – titul Mgr. - Učitelství pro 1. st. ZŠ a speciální pedagogika - Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky (Mgr.), státní závěrečná zkouška z předmětů Psychopedie, Logopedie, Tyflopedie a Český jazyk s didaktikou
DALŠÍ VZDĚLÁNÍ - výběr:
(přes 30 DVPP, kurzů, seminářů, webinářů průběžně od r. 2005)
- Neurovývojová stimulace pokračovací kurz – PhDr. Marja Volemanová, Ph.D.
- Neurovývojová stimulace úvodní kurz – PhDr. Marja Volemanová, Ph.D.
- Emocionální inteligence. Práce s ranými traumaty ve speciálně pedagogické praxi dle Mgr. Emmerlingové® - Mgr. Emmerlingová
- Terapeut energetické psychologie – EFT - Hana Hudačová
- Storytelling: možnosti techniky vyprávění příběhu pro práci (nejen) dětským klientem - PhDr. Miroslava Štěpánková, Ph.D.
- Seberozvoj prostřednictvím tradičních rituálů
- Soft skills - Efektivní komunikace s využitím typologie MBTI - RPIC VIP
- Soft skills – Kompetence k ovlivňování a k řešení konfliktních situací - RPIC VIP
- Nevýchova (respekt, důvěra, otevřená komunikace, nápodoba, vnitřní hranice…) – Mgr. et Mgr. Kateřina Králová
- Bazální stimulace. Nástavbový modul II. - Institut Bazální stimulace Frýdek – Místek
- Bazální stimulace - Institut Bazální stimulace Frýdek – Místek
- Adaptace studijních materiálů pro studenty se zrakovým postižením - Ostravská univerzita, centrum Pyramida
- DYSTest (testová baterie pro specifické poruchy učení u dospělých) - Masarykova univerzita v Brně
- Sfumato (Metoda splývavého čtení) - ABC Music