Mgr. Daniela Kilduff, Ph.D.

"Baví mě objevovat nové věci, hledat příčiny a souvislosti a po všech stránkách se rozvíjet."

Doktorka speciální pedagogiky se zaměřením na logopedii, oftalmopedii (výchova a vzdělávání osob se zrakovým postižením) a psychopedii (výchova a vzdělávání osob se mentálním postižením), současně má vystudováno také učitelství pro 1. stupeň ZŠ.

K neurovyvojové stimulaci mě přivedly osobní i profesní důvody. Nevyhaslé primární reflexy vnímám jako další z kousků celkového obrázku s názvem neurovývojové poruchy.

PRACOVNÍ ZKUŠENOSTI

Současné i dříve započaté pracovní aktivity:

  • Diagnostik a terapeut v oblasti Neurovývojové stimulace
  • Terapeut EFT (Techniky uvolňování emocí) a dalších technik při práci s emocemi
  • Lektor wellbeingových programů a vzdělávání v ZŠ a SŠ, konzultant pro oblast speciální pedagogiky
  • Externí odborný asistent na Katedře speciální pedagogiky
    na Ostravské univerzitě
  • Školní speciální pedagog v ZŠ
  • Lektor a poradenský pracovník (zejm. témata komunikace, výchovné strategie, podpora dětí se speciálními vzdělávacími potřebami)
  • Průvodce (komunikace, vztahy, seberozvoj)
  • Recenzent odborných článků v AJ pro časopis Journal
    of Exceptional People


Dřívější pracovní zkušenosti:

  • Speciální pedagog v Mobilním centru inkluze
  • Speciální pedagog v SPC – Speciálně pedagogickém centru
  • Diagnostik-specialista pro studenty se specifickými poruchami učení na Ostravské univerzitě
  • Interní odborný asistent na Katedře speciální pedagogiky
  • na Ostravské univerzitě
  • Participant nebo realizátor projektových aktivit zaměřených na oblast inkluze a speciální pedagogiky (v průběhu více než 20 let)
  • Průvodce (pedagog) v alternativních školách (MŠ, ZŠ)
  • Autorka odborných článků a publikací v rámci speciální pedagogiky 
  • Přednášející na mezinárodních i zahraničních konferencích, Erasmus+ pobyty s výukou na univerzitách (Španělsko, Estonsko)
  • Externista na Dolnoslezské vysoké škole ve Wroclawi, Polsko, externista na FTK Univerzity Palackého v Olomouci
  • Koordinátor regionálního Centra podpory inkluzivního vzdělávání s působností v olomouckém a zlínském kraji, člen užší pracovní skupiny pro tvorbu Školních podpůrných programů pod Institutem pedagogicko-psychologického poradenství ČR
  • Koordinátor speciálního testování (koncepce a realizace modifikace testování vzhledem k potřebám žáků se SVP)
  • Lektor (akce pro rodiče, pedagogické sbory, vzdělávací semináře pro pracovníky PPP a SPC)
  • Praktik Metody dobrého startu
  • Realizátor individuálního vzdělávání podle § 41 Školského zákona
  • Lektor a spolulektor rodilého mluvčího: Muzikohrátky pro děti v angličtině
  • Praxe během studia speciální pedagogiky: výuka v MŠ a ZŠ v rámci specializace, praxe v SPC pro zrakově postižené (Praha, Ostrava, Zlín, Litovel), v logopedické ambulanci, dobrovolník volnočasových aktivit u dítěte s Downovým syndromem po dobu 1 roku.


VZDĚLÁNÍ

  • 2004 – 2007 – titul Ph.D. - Doktorský studijní program - Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Ústav speciálně pedagogických studií (Ph.D.), v rámci studia Erasmus studijní pobyt na Facultat de l'lnstitut de Ciencies
    de l'Educació na Universitat Autònoma de Barcelona (3 měsíce)
  • 1999 – 2004 – titul Mgr. - Učitelství pro 1. st. ZŠ a speciální pedagogika - Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky (Mgr.), státní závěrečná zkouška z předmětů Psychopedie, Logopedie, Tyflopedie a Český jazyk s didaktikou

DALŠÍ VZDĚLÁNÍ - výběr:

(přes 30 DVPP, kurzů, seminářů, webinářů průběžně od r. 2005)

  • Neurovývojová stimulace pokračovací kurz – PhDr. Marja Volemanová, Ph.D.
  • Neurovývojová stimulace úvodní kurz – PhDr. Marja Volemanová, Ph.D.
  • Emocionální inteligence. Práce s ranými traumaty ve speciálně pedagogické praxi dle Mgr. Emmerlingové® - Mgr. Emmerlingová
  • Terapeut energetické psychologie – EFT - Hana Hudačová
  • Storytelling: možnosti techniky vyprávění příběhu pro práci (nejen) dětským klientem - PhDr. Miroslava Štěpánková, Ph.D.
  • Seberozvoj prostřednictvím tradičních rituálů 
  • Soft skills - Efektivní komunikace s využitím typologie MBTI - RPIC VIP
  • Soft skills – Kompetence k ovlivňování a k řešení konfliktních situací - RPIC VIP
  • Nevýchova (respekt, důvěra, otevřená komunikace, nápodoba, vnitřní hranice…) – Mgr. et Mgr. Kateřina Králová
  • Bazální stimulace. Nástavbový modul II. - Institut Bazální stimulace Frýdek – Místek
  • Bazální stimulace - Institut Bazální stimulace Frýdek – Místek
  • Adaptace studijních materiálů pro studenty se zrakovým postižením - Ostravská univerzita, centrum Pyramida
  • DYSTest (testová baterie pro specifické poruchy učení u dospělých) - Masarykova univerzita v Brně
  • Sfumato (Metoda splývavého čtení) - ABC Music
© 2025 Všechna práva vyhrazena
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma!
Používáme cookies, abychom zajistili správné fungování a bezpečnost našich stránek. Tím vám můžeme zajistit tu nejlepší zkušenost při jejich návštěvě.

Pokročilá nastavení

Zde můžete upravit své preference ohledně cookies. Následující kategorie můžete povolit či zakázat a svůj výběr uložit.