Diagnostika primárních reflexů

PRVNÍ setkání, kterého se dítě neúčastní, probíhá formou rozhovoru s rodičem/rodiči dítěte. Součástí je anamnestický rozhovor. Rodiči je vysvětlena problematika přetrvávajících primárních reflexů a jejich možných dopadů na školní úspěšnost (včetně sociálního začlenění do kolektivu vrstevníků) a na každodenní život v rodině. Rodič je dále seznámen s terapií Neurovývojové stimulace (s obsahem, průběhem, očekávané délce, možných důsledcích, potřebných pomůckách, frekvenci kontrolních návštěv, způsobech komunikace a ceně), případně s dalšími možnými terapeutickými přístupy pro celostní řešení projevů dítěte (EFT terapie, speciálně pedagogická terapie aj.).

Při DRUHÉM (často bezprostředně navazujícím) setkání již probíhá samotná diagnostika primárních reflexů, laterality, grafomotoriky a pozorování chování dítěte v průběhu vyšetření. Terapeut na základě provedené diagnostiky a získaných údajů o dítěti z anamnestického rozhovoru, analýzy odborných zpráv, příp. školního dotazníku zhodnotí, zda bude potřebné započít s terapií k jejich vyhasnutí, nebo zda jsou dané reflexy vyhaslé a inhibiční terapie nebude potřebná.

Z diagnostiky je zákonnému zástupci dodatečně vyhotovena Zpráva z vyšetření.

V případě plánované terapie NVS zpráva obsahuje také doporučení pro výchovu a opatření jednak v domácím prostředí, jednak do školního prostředí, které lze uplatnit v rámci tzv. 1. stupně podpůrných opatření (pokud dítě dosud není v péči Školského poradenského zařízení - PPP nebo SPC). Zpráva může také obsahovat závěry pro PPP nebo SPC.


© 2025 Všechna práva vyhrazena
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma!